فرماندار هشترود گفت: منابع آبی غنی این شهرستان می تواند محل خوبی برای سرمایه گذاری پروژه هایی باشد که نیازمند آب زیاد هستند.
حسن مستفید در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صنعت تبریز با اشاره به شرایط شهرستان هشترود گفت: این شهرستان درمنطقه ای محروم قرار دارد که نیازمند حضور سرمایه گذاران در پروژه های مختلف آن است تا بتواند از محرومیت خارج شود و به قطب مهم صنعتی و گردشگری استان مبدل شود.
وی همچنین بااشاره به هسته های کلیدی توسعه این شهر در سند تدبیر توسعه استان گفت: سند تدبیر توسعه این شهرستان تنها سندی بود که بدون هیچ مخالفی در استان به تصویب رسید و در ۶ محور و ۳۶ برنامه راهبردی هستند که از جمله این هسته ها مباحث مربوط به گردشگری است که مهمترین آنها بحث توسعه خدمات گردشگری در اطراف قلعه ضحاک و سد سهند است.

وی گفت: این منطقه منابع غنی معدنی دارد و در حال حاضر ۳۶ معدن فعال و ۱۶ معدن نیمه فعال دارد که در سند تدبیر توسعه تلاش داریم این معادن افزایش یابد.
فرماندار هشترود افزود: سد سهند نیز طبق بررسی ها ۱۷۰ میلیون متر مکعب آب دارد که این ظرفیت، امکان اشتغالزائی ۴۰ هزار نفر را دارد و امسال هزار هکتار کشت در پایاب آن انجام می شود.
وی بیان کرد: شهرک های صنعتی هشترود نیز بدلیل نزدیکی به اتوبان و قطار مزیت خوبی است. هشترود به مرکز کشور نزدیک است و دروازه آذربایجان است.
وی یادآور شد: منابع آبی غنی این شهرستان می تواند محل خوبی برای سرمایه گذاری پروژه هایی باشد که نیازمند آب زیاد هستند.