بهبودی گفت: در بانک مهر اقتصاد طرح هایی مانند “میثاق” وجود دارد که با سود ۴ درصد تسهیلات شصت میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

امیر بهبودی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس بانک مهر اقتصاد اظهار داشت: این بانک در سال ۷۵ در آذربایجان شرقی شروع به کار کرده است و هم اکنون ۳۵ شعبه در استان و ۲۶۹ کارمند فعال مشغول به کار است.

وی ادامه داد: بانک مهر اقتصاد همواره در اعطای تسهیلات پیشرو بوده و زمانی‌ که بانک های دیگر قادر به پرداخت وام نبودند گره گشای مردم بوده است و مشتری مداری جز اصول راهبردی و ارائه تسهیلات سریع و آسان شعار ماست.

رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد آذربایجان‌‌شرقی در خصوص فعالیت‌‌های این بانک در حوزه بانکداری اسلامی عنوان کرد: در حوزه بانکداری اسلامی قدم‌‌های خوبی برداشته شده و تمام تلاش برای پیشگامی در این حوزه است ما یک کمیته نظارت شرعی داریم و تمامی مسائل شرعی مربوط به بانکداری به این قسمت ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: کلاس‌‌های آموزش مختلف برای پرسنل و مدیران در قم در خصوص اصول فقهی و بانکداری اسلامی در طول سال برگزار می‌شود و شرایط بانکداری اسلامی را به نمایش می‌گذاریم تا شعار نگین بانکداری اسلامی را به طور واقعی نشان دهیم.

بهبودی با بیان اینکه ۷٫۵ درصد منابع بانکی استان در بانک مهر اقتصاد قرار دارد خاطرنشان ساخت: همچنین ۵٫۵ درصد مصارف بانکی نیز در بانک ما بوده است و نرخ های بانکی تسهیلات ما نیز بر اساس نرخ بانک مرکزی است با سود ۱۸ درصد است اما طرح هایی مانند “میثاق” هم وجود دارد که با سود ۴ درصد تسهیلات شصت میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت وام و تسهیلات بدون وثیقه ملکی برای مشاغل خاص تصریح کرد: برای پزشکان، وکلا و اعضای هیئت علمی این تسهیلات همچنین کارت خرید کالای ایرانی با نرخ ۱۵ درصد تا سقف ده میلیون تومان بدون سپرده گذاری برای مشتریان ارائه می‌شود.

رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد آذربایجان شرقی با بیان اینکه معوقات بانکی ما نسبت به سایر بانک ها بسیار کمتر است توضیح داد: در طول سال ۹۵ و نه ماهه امسال ۱۳۹۰۰ میلیارد ریال برای ۳۶۰۰۰ نفر در استان تسهیلات پرداخت شده است که بالغ بر هفتاد درصد این تسهیلات مربوط به صنعت و تولید بوده است.

وی ادامه داد: طرح های “مولود مهر” و “حامی” از جمله طرح های ارائه تسهیلات برای صنعت بوده است و از سال گذشته تا امروز ۱۸۰ هزار شغل در کشور توسط این تسهیلات ایجاد شده است که ۷۰ درصد ۳۶ هزار نفر مربوط به مساله اشتغال زایی بوده است.

بهبودی ارائه تسهیلات قرض الحسنه را مربوط به بانک های دولتی سوبسید دار دانست و اظهار کرد: ما بانک خصوصی هستیم و تسهیلات قرض الحسنه نداریم زیرا بانک‌‌های دولتی سوبسید دارند این تسهیلات را ارائه می‌دهند اما تنها بانکی بودیم که شش سال ما‌‌به‌‌تفاوت سود علی الحساب و قطعی مشتریانمان راحساب و پرداخت کردیم.

وی در خصوص عضویت این بانک به حوزه شتاب نیز توضیح داد: در لیست بانک های دریافت شتاب هستیم و تا عید این اتفاق صورت می‌گیرد تنها چیزی که برای بانک شدن ما مانده بود بحث سهام بود که با توجه به برخورد به رکود اقتصادی نتوانستیم به سرانجام برسانیم اما بانک مرکزی قول داده است تا عید این مساله نیز حل شود.

این مقام بانکی در خصوص طرح هایی همچون “مهر ماندگار” نیز تاکید کرد: دو تسهیلات در این طرح وجود دارد یکی امهال است یعنی کسانی که معوقه هشت وام یا بیشتر دارند دوباره وام دهیم تا بدهی قبلی را پرداخت کنند و بخشی دیگر در خصوص چهارده درصد بخشودگی بدهکاران بانکی است و این طرح بخشودگی تا عید امسال ادامه دارد.

وی درباره تعداد شعب بانک مهر اقتصاد در استان و جایگاه آن نیز اذعان کرد: بانک مهر اقتصاد ۲۱ شعبه در تبریز و ۱۶ شعبه در شهرستان های استان به جز شهرستان های ورزقان و چاراویماق داریم و دیگر نیازی به ایجاد شعب جدید نداریم همچنین در بین بانک های خودمان رتبه شش کشوری را داریم و بعد از چندین سال جز استان های درجه یک شده ایم.

بهبودی ادامه داد: ۷٫۵ درصد منابع شبکه بانکی استان در اختیار بانک مهر اقتصاد است و نسبت به ابتدای سال ۱۰ درصد رشد منابع داشته ایم و تنها منبع درآمد ما نیز از تسهیلات است و این افزایش نیز به این دلیل است که برخی بانک ها در ارائه تسهیلات بروکراسی اداری زیادی دارند اما در این بانک تسهیلات در قالب بخشنامه به سرعت ارائه می‌شود.

رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد آذربایجان شرقی با بیان اینکه در تمامی حوادث طبیعی در کنار مردم بوده ایم عنوان کرد: بلافاصله بعد از زلزله کرمانشاه یک روز از حقوق کارمندان این بانک در کشور به زلزله زدگان اختصاص یافت که شامل یک میلیارد و دویست میلیون تومان کمک نقدی و هشتصد میلیون تومان کمک غیر نقدی بوده است.

وی با اشاره به افزایش میزان سپرده گذاران بانک مهر اقتصاد نیز خاطر نشان کرد:امسال منابع ما که با تعداد مشتری رابطه مستقیم دارند رشد داشته است و ۱۲ میلیون نفر در کل کشور و در ۸۰۰ هزار نفر در استان در این بانک حساب دارند که یعنی ۱۵ درصد جمعیت کشور در این بانک حساب دارند.

بهبودی افزود: هدف ما در سال آینده ارائه تسهیلات بیشتر از سال گذشته است و امسال به بودجه نزدیک هستیم و سعی خواهیم کرد در سه ماه آینده به رقم مورد نظر نزدیک شویم و در سه ماهه پایانی نیز ۵۴۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنیم.

منبع: آناج