سرپرست دفتر پایش و بهبود محیط کسب و کار و دبیرخانه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: پروژه پنجره واحد خدمات شهری بعد از تهران از استان آذربایجان‌شرقی آغاز می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت تبریز به نقل از فارس ، سید حسین میرشجاعیان عصر امروز جلسه نحوه عملیاتی کردن پنجره واحد خدمات شهری با محوریت شهرداری کلانشهر تبریز و همکاری دستگاه‌های اجرایی دیگر نظیر شرکت‌های آب، برق، آب و فاضلاب، گاز و پست با اشاره به این که پروژه پنجره واحد خدمات شهری بعد از تهران از استان آذربایجان‌شرقی آغاز می‌شود، اظهار داشت: علتش آمادگی استان آذربایجان‌شرقی است.
وی افزود: برای سرمایه‌گذاری خارجی خیلی مهم است که وضعیت بهبود فضای کسب و کار کشور مقصد سرمایه‌گذاری کجاست.
میرشجاعیان با شاره به تاریخچه‌ای از ضرورت و چگونگی تشکیل دفتر پایش و بهبود فضای کسب و کار گفت: یکی از شعارهای دولت یازدهم بهبود محیط کسب و کار بود و این در حالی است با وجود این که تمام دستگاه‌ها به نوعی متولی این امر هستند، تا پیش از این هیچ نهاد مشخصی برای تولی‌گری این بخش وجود نداشت.
وی گفت: در دولت یازدهم و در آبان ماه ۱۳۹۲ دفتر پایش و بهبود فضای کسب و کار فعالیتش را به صورت غیررسمی آغاز و در اردیبهشت سال بعد رسمیت یافته و چارت آن تصویب و فعالیت آن آغاز شد و هم اکنون عنوان این دفتر دفتر پایش و بهبود فضای کسب و کار و دبیرخانه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون است.
میرشجاعیان با بیان این که تاکنون بالغ بر یک هزار و ۹۰۰ مجوز توسط این دفتر احصاء شده است، گفت: قراردادهایی با پژوهشکده‌ها و دانشگاه‌ها برای تسهیل فرآیندها امضا شده است.
وی افزود: طبق ماده ۷۰ شروع به برقراری ارتباط الکترونیکی دستگاه‌ها کرده و این کار را با شاخص ثبت مالکیت شروع کردیم. وی ادامه داد: شهرداری، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور مالیاتی کشور جزو دستگاه‌ها‌یی بودند که دو به دو به هم مرتبط شدند.
شایان ذکر است در پایان این جلسه به سئوالات و ابهامات شرکت‌کنندگان در جلسه پاسخ داده شد.