آزمون هماهنگ مرحله پنجم سال ۹۴ اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی با رشته های آزمونی جالب توجهی چون آزمون آرایش لاک مردان همراه بود.
به گزارش صنعت تبریز ، محمدرضا سیابانی در حاشیه بازدید سرپرست معاونت امور هماهنگی اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی از آزمون هماهنگ مرحله پنجم سال ۹۴ اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی به ارائه گزارشی از آزمون سال‌جاری پرداخت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۹ هزار و ۲۹۸ نفر در آزمون هماهنگ مرحله پنجم سال ۹۴ اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی شرکت کردند.

وی افزود: ۵ هزار و ۱۰۰ نفر از این شرکت‌کنندگان مرد و ۴ هزار و ۱۹۸ نفر را زنان تشکیل می‌دهند که در ۲۱ حوزه امتحانی با همدیگر به رقابت پرداختند.

سیابانی ادامه داد: ۳۷۳ رشته آزمون و حرفه‌ها در این مرحله از آزمون شرکت دارند که ۵۰ حرفه همسان و ۳۲۳ رشته غیرهمسان هستند.
وی بیان کرد: در این میان رشته های جالب توجهی وجود دارند که از آن جمله آرایش لاک زنان و حتی مردان است و برخی رشته ها فقط یک شرکت کننده دارند که ما برای آنها نیز آزمون اختصاصی برگزار می کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در زمینه آمار حرفه‌های آزمون نیز شاهد سه حرفه اصلی هستیم که صنعت ساختمان با ۱۷ حرفه، اصناف با ۶۰ حرفه و تفاهم‌نامه صنایع‌دستی و قالیبافی ۱۵ حرفه حضور دارند.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر میزان شرکت‌کنندگان در آزمون‌های حرفه‌ای این اداره کل سالانه حدود ۱۷۰ هزار نفر بوده که از این تعداد حدود ۱۱۰ هزار نفر پذیرفته می‌شوند و در برگزاری آزمون‌های عملی به صورت جدی و قانون‌مند عمل می‌کنیم.

وی یادآور شد: آزمون‌های هماهنگ در ۲۱ حوزه آزمونی در استان در حالی صورت می‌گیرد که می‌توانستیم این آزمون‌ها را به صورت تجمیعی برگزار کنیم اما در عین رعایت مقررات و قوانین ترجیح دادیم این آزمون در ۲۱ مرکز برگزار شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی یادآور شد: نتایج آزمون ۱۰ روز پس از برگزاری آزمون از طریق سایت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی اعلام می‌شود.

سیابانی گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند پس از مدت زمان اعلام شده به سایت مراجعه کنند.

به دنبال مدرک دیپلم هستم

یکی از شرکت کنندگان جوان این مرحله از آزمون فنی و حرفه ای که امتحانش را سریع جواب داده و جلسه را ترک می کند در پاسخ به سوال خبرنگار صنعت تبریز در مورد علت حضور در این آزمون می گوید: در رشته اکو توریسم شرکت کرده ام و برایم مهارت آموزی چندان مهم نیست بلکه به دنبال مدرک دیپلم هستم.