سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت بخش معدن در توسعه استان، گفت: معادن جدا از بخش تولید نیستند بلکه توسعه معادن جزو اهداف مدیریت عالی استان است.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از فارس، احمد محمدزاده صبح امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره صادرکنندگان خدمات فنی استان، با بیان اینکه انجمن همیشه در ارائه خدمات مهندسی پیشرو بوده است، اظهار داشت: انجام دادن کارهای بزرگ با سرمایه‌های کم از عهده انجمن‌ها بر می‌آید.

وی با تأکید بر عمل به قانون در همه عرصه‌ها، افزود: هیچ تشکلی از بین نمی‌رود مگر اینکه از چرخه قانون خارج شود و پشتوانه قانونی خود را از دست بدهد به عبارتی دیگر هر چقدر پشتوانه قانونی یک تشکل قوی باشد و در راستای قوانین و مقررات حرکت کند هیچ چیزی نمی‌تواند مانع آن شود.

محمدزاده با اشاره به حمایت دولت تدبیر و امید از بخش خصوصی و واگذاری امور بخش خصوصی به فعالان این بخش، گفت: امروز در کشور فصل جدیدی آغاز شده و ظرفیت‌های بسیاری برای حضور بخش خصوصی در سیستم دولتی تعیین شده که باید از این فرصت‌ها به خوبی بهره‌مند شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: ۱۴ کارگروه و ستاد زیر نظر حوزه معاونت اقتصادی معین شده که همه این کارگروه‌ها ظرفیت‌هایی مناسب است و باید از آن برای حل مشکلات صنعت و توسعه اقتصادی استان استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات دولت، بخش خصوصی در عین اینکه امور را پیگیری می‌کند نباید منتظر دولت بماند و برای پیشبرد توسعه و رفع مشکلات و موانع تلاش کند.

محمدزاده در ادامه با بیان اینکه مدیران بنگاه‌های ما در طول دوران هشت سال دفاع مقدس و تحریم‌های ظالمانه، به مدیران بی‌نظیری با تجربیات فراوان تبدیل شده‌اند، افزود: با توجه به این تجربیات ارزنده می‌توان برای پیشرفت و توسعه استان به خوبی حرکت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بخش معدن در توسعه استان، گفت: معادن جدا از بخش تولید نیستند، بلکه توسعه معادن جزو اهداف مدیریت عالی استان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر بررسی و رفع مشکلات موجود در بخش معدن، خاطرنشان کرد: با توجه به علاقه مدیریت عالی استان به رفع مشکلات، انتظاراتی نیز از بخش معادن وجود دارد، آن هم نگرش دو سویه به مسائل است.