مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی از جذب ۳۸ میلیارد ریال منابع در آذربایجان‌شرقی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،تقی کرمی، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی در همایش تبیین قانون و آئین‌نامه اجرای توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان آذربایجان‌شرقی گفت: امسال بیش از ۱۱۶ میلیارد ریال اعتبار برای دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته بودند که تاکنون از لحاظ ریالی ۳۳ درصد و به عبارتی ۳۸ میلیارد و ۸۵۳ میلیون ریال جذب منابع داشته‌ایم.

وی در خصوص تسهیلات روستایی از محل بانک‌های استان اظهار داشت: از محل تفاهم‌نامه‌ای که بین استاندار آذربایجان‌شرقی،بنیاد مستضعفان و بانک سینا امضا شده، ۴۰ میلیارد تومان منابع به استان تخصیص داده شده است.

وی افزود: بر همین اساس تاکنون ۵۸ طرح به بانک سینا با مبلغ ۸۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان معرفی شده که از این موضوع ۲۹ طرح به مبلغ ۳۱ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان مصوب شده و براساس پیش‌بینی‌ها از قبال این ۲۹ طرح، برای ۷۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: همچنین ۱۸ طرح با مبلغ ۲۱ میلیارد و ۵میلیون تومان برای ایجاد فرصت شغلی ۶۰۰ نفر عقد قرارداد شده و برای ۱۸ طرح نیز بخشی از منابع پرداخت‌شده با مبلغ ۱۳ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان بوده که اشتغال ۶۰۰ نفر قطعا تحقق خواهد یافت.

وی اضافه کرد: هفت طرح به بهره‌برداری رسیده و ۱۰ میلیارد از طریق بانک پارسیان به استان منابع تخصیص داده شده که ۱۳ طرح به بانک پارسیان معرفی شده و برای ۴۵۰ نفر به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان اشتغال پیش‌بینی شده، در واقع ۷ میلیارد تومان به صورت مازاد از منابع استان به بانک پارسیان معرفی کرده‌ایم که مراحل را طی می‌کنند و بخشی از وثیقه‌ها اخذ شده است.

کرمی بیان کرد: همچنین۴٫۵ میلیارد تومان منابع تخصیصی از منابع پست به استان بوده که ۶ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان جذب منابع داشته‌ایم و ۱۳۷ درصد منابع جذب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: البته ۴ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان منابع تخصیص بانک کشاورزی به مناطق محروم روستایی و برخوردار بوده که در مناطق محروم با نرخ بانکی ۱۲ درصد و در مناطق برخوردار ۱۶ درصد است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌ شرقی گفت: متاسفانه ۶۱ درصد جذب منابع بوده، اما به خاطر بالا بودن سرمایه جذب در گردش، کمتر استقبال شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقاء و اشتغال پایدار در دشت‌ها و مناطق روستایی در سال ۹۵ شامل تعهد اشتغال ۸ هزار و ۷۷۶ نفر بود که در اشتغال و مبلغ اعتباری عملکرد صددرصدی داشته‌ایم.

کرمی گفت: در سال‌جاری که برای بیش از ۱۱۶ میلیارد منابع اعتبار برای دستگاه‌های جرایی در نظر گرفته بودند، تاکنون از لحاظ ریالی ۳۳ درصد و به عبارتی ۳۸ میلیارد و ۸۵۳ میلیون جذب منابع داشته‌ایم و از لحاظ تعداد اشتغالی که ۶ هزار و ۸۶۴ نفر بوده، ۴۵ درصد و به عبارتی ۳ هزار و ۸۸ نفر اشتغال تحقق پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین سال گذشته در راستای قانون حمایت از اشتغال و تولید پایدار روستایی از طریق صندوق کارآفرینی امید برای طرح دانش‌بنیان تولید کاغذ از سنگ به مبلغ ۴ میلیارد تومان پرداخت‌شده است.