مسعود پزشکیان ، وزیر اسبق بهداشت درمان و آموزش پزشکی و نماینده فعلی مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در حالی بیمارستان امام رضا تبریز را به زندان تشبیه کرد که بخش قابل توجهی از این بیمارستان در زمان وزارت خود وی ساخته شده است.
به گزارش صنعت تبریز ، مسعود پزشکیان امروز در مراسم عقد تفاهم‌نامه احداث بیمارستان ۱۵۴۰ تختخوابی تبریز انتقادات خود به سیستم درمانی کشور را تکرار کرد.
وی با تاکید مجدد بر اشتباهات درمانی در کشور خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز که در حال گزارش دادن بود گفت: دهان مرا باز نکن

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیستم بیمارستانی در جهان در حال تغییر است، گفت: انتظاری که از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی داریم توجه به مناطق محروم و نیز تامین و تخصیص عادلانه امکانات درمانی است.

وی عنوان کرد: ۷۲ درصد اشغال تخت در استان وجود دارد و با ۸۰ درصد اشغال تخت نیز می‌توانیم کار کنیم و با توجه به کمبود سرانه درمانی در کشور نیازمند تغییر نگرش‌هایی هستیم.

پزشکیان مشارکت قرارگاه خاتم ‌الانبیاء در بیمارستان‌سازی را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: امیدواریم بیمارستان جدید مانند برخی بیمارستان‌های داخلی مثل زندان نباشد و الگوهای زیبا در آن در نظر گرفته شود و در حال حاضر بیمارستان‌ها با توجه به زیبایی‌های محیطی و مفرح ساخته می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمینه تامین زمین‌های مورد نیاز برای بیمارستان بزرگ تبریز می‌توانستیم زمین‌های بیشتری نیز تا چند صد هکتار داشته باشیم که به علت خواب مسئولان این امر محقق نشد.