درخواست صاحبان صنایع از مدیران برق:برق را۴۸ساعت مستمر و با اطلاع قبلی قطع کنید تا خسارت کمتری ببینیم.
حامدبیاتی-صنعت خبرلری
قطعی برق برای بسیاری ازشهروندان شاید خاموشی چند ساعته و یا تحمل سرمای هوا ومشکلاتی ازاین دست باشد اما برای صنعتگران این خاموشی ها بسیار دشوارتر و دارای خسارات سنگین و گاه اجتناب ناپذیری است.
خسارت۳۰تا۵۰درصدی
جمالی مدیر کارخانه تولید پروفیل است که از خسارت سنگین درزمان قطعی برق میگوید و اینکه به خاطر سردشدن المنت ها ضایعات تولید به شدت بالا میرود.
وی بیان میکند:زمان قطعی برق ۳۰تا۵۰ درصد پروفیل ها خراب و دور ریختنی میشوند وچون سرد و گرم شدن المنت زمان بر است علاوه بر دوساعت زمان قطع برق۴ساعت نیز باید معطل شویم.
بیکاری کارگران
نویدعظیمی دیگر تولید کننده چوب در تبریزاست که از علافی کارگران درزمان قطعی برق گله کرده و میگوید:اداره برق زمان قطعی برق را از پیش اعلام میکند اما چگونه میتوان کارگرانی را از کارخانه ای که چند ده کیلومتر باشهر فاصله دارد به مرخصی ساعتی فرستاد.
وی ادامه میدهد:مسولان میگویند مشکل کمبود برق داریم و چاره ای جز قطع برق نیست ولی ما خواسته ما این است که برق را۲۴یا حتی۴۸ساعت قطع کنند تا امکام مدیریت کارخانه را داشته باشیم.
زیان جبران ناپذیر قطعی برق
حامدپور مدیر واحد تولیدی دستگاه های صنعتی است که از خراب شدن کنترل هوشمند کارخانه خود در زمان قطعی نابهنگام برق خبر داده و بیان میکند: این دستگاه وارداتی بوده و اکنون که خراب شده به علت تحریم امکان تهیه مجدد آن را نداریم.
نراقی،رئیس هیئت مدیره شهرک سرمایه گذاری خارجی هم با انتقاد از قطع برق مستمر میگوید: هیچ هماهنگی با صنایع درمورد نحوه و زمان قطعی برق صورت نمیگیرد.
وی ادامه میدهد:خسارات قطعی برق گسترده و شامل صنایع مختلف از چوب تا پرده و پروفیل و صنایع دیگراست.
رابطیان معاون برق تبریز هم میگوید:امکان قطع۴۸ساعته برق را به دلیل ویژگیهای شبکه توزیع نداریم.
وی بیان میکند:شبکه توزیع برق و تامین برق و پشتیبانی شبکه امکان اجرایی شدن این پیشنهاد را ندارد.