رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت : طی روزها و ماه‌های آتی برابر سهمیه های ابلاغی توزیع روغن انجام خواهد گرفت.

به گزارش صنعت خبرلری به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی ، یوسف پایدار در بازدید از چند شرکت پخش ، با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های پیش بینی شده از طریق شرکت های پخش نیاز بخش های مختلف استان تامین و توزیع می شود ، گفت : با پیگیری‌هایی که طی هفته‌های اخیر در استان انجام شده است، هیچگونه کمبودی در بحث تامین و توزیع روغن صنف ، صنعت و خانوار نداریم و توزیع مویرگی مصرف خانوار در استان با جدیت تداوم دارد.

وی با تاکید بر اینکه فروش اجباری کالا بویژه روغن نباتی به همراه سایر کالاها در واحدهای عمده و خرده فروشی تخلف محسوب می شود ، افزود : تذکرات لازم در خصوص عدم فروش اجباری در جلسات متعدد به شرکت های پخش ابلاغ شده و سه واحد متخلف نیز به دلیل همین تخلف به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به پایش های سیستمی و نظارت های حضوری بازرسان بر مراکز توزیعی ، ادامه داد : سامانه تلفنی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آماده دریافت گزارشات شهروندان و رسیدگی به تخلفات صنفی اعم از گرانفروشی ، عرضه خارج از شبکه و فروش اجباری در واحدها می باشد.

وی با تبیین سهمیه های دریافتی واحدهای توزیعی روغن خوراکی ، گفت : براساس تمهیدات لحاظ شده ۴ شرکت توزیعی در سطح استان فهرست میزان توزیع خود را جهت اقدامات نظارتی به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارائه می‌دهند.

یوسف پایدار گفت : شرکت های پخش صرفا ملزم به عرضه روغن نباتی به واحدهایی هستند که اطلاعات خود را در سامانه‌های جامع انبار و جامع تجارت ثبت نمایند.

وی همچنین بر رصد سیستمی و حضوری فرایند تامین و توزیع در راستای کنترل شبکه عرضه تاکید کرد و گفت : عرضه با قیمت بالاتر از نرخ روی کالا و قیمت مصوب مشمول تخلف گرانفروشی بوده و با متخلفین باجدیت برخورد قانونی انجام خواهد شد و سهمیه روغن خوراکی تعیین شده خود را دریافت نخواهند کرد .

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت : اولویت ما تأمین معیشت و نیاز شهروندان به کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی است و تلاش بر جذب حداکثری سهمیه اختصاصی استان است .

در ادامه بازدید از شرکت های پخش استان در خصوص توزیع روغن خوراکی ، رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت : بر اساس سهمیه ای که از طریق شرکت بازرگانی دولتی ایران برای استان‌ها اختصاص یافته است ، سهمیه لازم استان نیز از طریق شرکت های پخش و نمایندگی های کارخانجات تولیدی روغن دریافت و به شکل مویرگی از طریق اصناف دارای پروانه کسب ، تعاونی‌های مصرف و اتحادیه‌های ذیربط بین مردم و اصناف توزیع می‌شود .

اسماعیل عطاپور با بیان اینکه طی روزها و ماه‌های آتی برابر سهمیه های ابلاغی توزیع روغن انجام خواهد گرفت، افزود : کمبود تولید به دلیل برخی مشکلات اعم از ترخیص مواد خام روغن در گمرکات ، مباحث ارزی و همچنین حمل و نقل بوده است که اخیراً این مشکلات حل شده است.

وی اظهار داشت : با رفع مشکلات یادشده روند تولید ، جذب و توزیع نیز متناسب با سهمیه های ابلاغی انجام می شود و مردم با اطمینان خاطر نسبت به تهیه روغن مورد نیاز خود اقدام نمایند .