پانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم،کیف،کفش و صنایع وابسته از فردا در تهران گشایش می یابد.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از میزان، پانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران فردا با حضور مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، استاندار تهران، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روسای اتحادیه ها و انجمن های مرتبط و مشارکت بیش از ۳۵۰ شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز می شود.

در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران، علاوه بر شرکت های داخلی ۱۱۰ شرکت خارجی از ایتالیا، جمهوری چک، آلمان، ترکیه، چین، فرانسه، استرالیا و کره جنوبی، جدید ترین و نوین ترین کالاها، تولیدات و محصولات خود را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران در فضائی بالغ بر ۲۵ هزار متر مربع و در ۱۰ سالن و فضای باز محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود. این نمایشگاه امسال با استقبال شرکت های خارجی مواجه شده و نسبت به سال گذشته بیش از۱۰۰ درصد رشد یافته است. همچنین شرکت های داخلی نیز ۹ درصد افزایش نشان می دهد.

در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی ایران انواع یخچال، یخچال فریزر، فریزر، کولر، ماشین لباسشویی، اجاق‌گاز، بخاری، آبگرمکن، پکیج، شومینه، سیلندر گاز، کباب‌پز، جاروبرقی، اتو، آبمیوه‌ گیری، سشوار، چرخ‌گوشت، پنکه، آسیاب، سرخ‌کن، چای‌ساز، ساعت، چرخ‌خیاطی، ترازو، تفلون، آبسردکن، انواع ظروف چینی، بلور و کریستال، نقره، ملامین، استیل، سرویس آشپزخانه، انواع لوازم صوتی و تصویری: تلویزیون، ضبط صوت، دی وی دی و آبسرد‌کن، انواع: سینک، هود، هواکش، سماور، تصفیه آب، سبزی خردکن و قطعات مربوط به صنعت لوازم خانگی، در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

برگزاری هشت کارگاه تخصصی با موضوع های بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی در صنعت لوازم خانگی و تکنولوژی نوین تولید و ساخت لوازم خانگی، از برنامه های جانبی پانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران است.

اشتغالزایی، افزایش صادرات، افزایش رادمان و حمایت از تولید داخلی، آشنائی شرکت های ایرانی با آخرین تکنولوژی های روز دنیا در صنعت لوازم خانگی، آشنائی با نوین ترین برنامه ها و فناوریهای تولید و ایجاد زمینه تبادل اطلاعات و تجربیات بین متخصصان وتولیدکنندگان این صنعت،مهمترین اهداف برگزار این نمایشگاه است .

قرار است در روزهای برگزاری این نمایشگاه چند هیئت تجاری و بازرگانی از کشورهای مختلف در نمایشگاه حضور یافته و از آن بازدید کرده و با تولید کنندگان لوازم خانگی کشورمان وارد مذاکره شوند. هر چند صنعت لوازم خانگی کشورمان طی سال های اخیر با رکود نسبی مواجه شد اما از نظر کیفیت کاملا با کالای کشورهائی همچون؛ چین، کره جنوبی ، برزیل ، ترکیه و آمریکا قابل رقابت است که با این وجود قیمت برخی محصولات داخلی تا ۵۰ درصد ارزان تر از کالای مشابه خارجی است.

در حال حاضر، برخی از محصولات لوازم خانگی تولید داخل از جمله کولر آبی، بخاری گازی، آب گرمکن، اجاق گاز، چرخ خیاطی و ماشین لباسشویی به دیگر کشورها صادر می شود و سالانه بیش از۲۵۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد.

در صنعت لوازم خانگی کشور۴۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ فعال هستند و۳۰ هزار نفر نیز به صورت مستقیم در این واحدها اشتغال دارند. پانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران از فردا تا ۹ آذر هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

نمایشگاه بین المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته از فردا
دومین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته فردا با حضور با حضور مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق اصناف کشور، رئیس اتاق بازرگانی ایران ، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روسای اتحادیه ها و انجمن های مرتبط در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران اغاز می شود.

در نمایشگاه بین المللی صنعت چرم ، کیف ، کفش و صنایع وابسته؛ علاوه‌بر تولید کنندگان داخلی، شرکت ها و تولیدکنندگان برخی کشورها، از جمله شرکت هائی از کشورهای ایتالیا، ترکیه، چین، هند، آلمان و فرانسه حضور و مشارکت دارند و جدیدترین تولیدات صنعت چرم و صنایع مرتبط با این هنر صنعت را به نمایش عموم می گذارند.

در دومین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته که در سالن های ۶ – ۷ – ۸ و ۲۷ نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد، بیش از ۱۵۰ شرکت حضور خواهند داشت.

حضور یک هیئت بزرگ و تجاری از ایتالیا و همچنین حضور انجمن صنعت چرم جهان در نمایشگاه چرم تهران، یکی از رویدادهای مهم اقتصادی و تجاری این حوزه محسوب می شود. در این نمایشگاه بین المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته؛ انواع محصولات و تولیدات چرمی شامل کیف های مختلف اداری، زنانه، مردانه، انواع کفش های چرمی مردانه و زناه، محصولات لایه چرمی، انواع لباس های چرمی، انواع چرم گاوی، چرم اشبالت، چرم میشی، چرم گوسفندی، چرم بزی، چرم مصنوعی، انواع دستگاه های لیزری، دستگاه پرس، دستگاه های جین زن، انواع ماشین های دوخت و دیگر صنایع و تجهیزات ارائه و به نمایش عموم گذاشته می شود.

نمایشگاه بین‌المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته با همکاری و مشارکت انجمن صنایع چرم ایران، اتحادیه چرم و مصنوعات وابسته، اتحادیه کفش دست دوز، اتحادیه کفش ماشینی، اتحادیه سراجان، اتحادیه تولید چرم مصنوعی و انجمن مدیران صنف کفش ایران برگزار می شود.

معرفی دستاوردها، ظرفیت ها و توانمندیهای کارخانه ها، شرکت ها و کارگا های داخلی، توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی، ارائه پتانسیل ها و توانمندیهای صنعت چرم کشور، نمایش آخرین تحولات و دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی داخلی و خارجی این حوزه، فراهم آوردن بستر مناسب برای انتقال بیشتر فناوری های روز به کشورمان، ایجاد ارتباط‌های تجاری جدید و تقویت روابط قبلی، انتقال دانش، تکنولوژی و تجربیات، آشنائی با الگوهای موفق جهانی در عرصه صنعت چرم، فراهم کردن زمینه های لازم برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی و کار آفرینی و اشتغال پایدار؛ مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

چرم از گذشته در جهان جزو کالاهای لوکس محسوب می‌شد و همچنان برندها و نام‌های بزرگ برای تولیدات خود از چرم استفاده می‌کنند.

ایران با پیشینه سه‌هزارساله، اولین و قدیمی‌ترین تولیدکننده چرم جهان است. آثار باستانی به یادگارمانده از دوران پیش از میلاد نشان می‌دهد که ایرانیان حدود ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد از پوست برای تهیه لباس، کفش و جنگ افزار استفاده می‌کردند.

اولین کارخانه چرم‌سازی ایران در سال ۱۳۱۲ در همدان و دومین کارخانه در سال ۱۳۱۴ در تبریز تأسیس شد. در این میان کشوری که صنعت چرم را به رونق و شهرت جهانی رساند کشور ایتالیا با تولید و صادرات محصولات متنوع از پوست‌های مختلف بود.

امروزه هم ایران هم جزو ۳ کشور اصلی درتولید پوست و صادرکننده محصولات نیم ساخته است. کشورمان یکی از بزرگترین تامین‌کننده‌های صنعت دباغی در جهان در بحث چرم سبک محسوب می شود. البته صنعت چرم سازی سبک در ایران متاسفانه بسیار اندک است و از آنجایی که میزان پوست استحصالی بسیار بالاست و میزان مصرف داخلی تنها امکان جذب ۱۰ تا ۱۵ درصد مقدار پوست موجود در بازار داخلی را دارد ، مازاد آن بصورت نیمه ساخته شده صادر می شود.

حدود ۸۵ درصد از کل میزان صادرات پوست ما به صورت سالامبور و وتبلو که محصول نیم ساخته است ، صادر می‌شود.

میزان ارزآوری این محصول سالانه حدود ۲۰۰ میلیون دلار است.

متاسفانه در حال حاضر این صنعت کشورمان با مشکلات بسیار عدیده مواجه شده است و تنها چند کارخانه تولید چرم وجود دارد که متاسفانه تجهیزات و دستگاه های تولید شان نیز مستهلک شده است. دومین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته از ۶ تا ۹ آذر ماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.