عضو کمیسیون اقتصادی گفت: مشکل صنعت خودرو فقط با واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی حل می‎شود.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،محمدباقری بنابی با بیان اینکه`پرداخت وام خودرو به مردم که از آن به عنوان خودروی مهر یاد کردند، یک کار عجولانه بود، اظهارداشت: این تسهیلات بسیار بهتر از این می‌توانست در اختیار مردم قرار گیرد. چرا که ما چنین طرح‎هایی را در مسکن مهر نیز تجربه کرده بودیم و مشکلات زیادی برای کشور ایجاد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه اعطای تسهیلات جهت خروج از رکود طرح خوبی بود که به درستی اجرا نشد، تصریح کرد: دولت اگر قصد حل کردن مشکلات خودروسازی‎ها را دارد باید آن‎ها را به بخش خصوصی واگذار کند. البته بخش خصوصی که اوضاع این کارخانه‎های خودروسازی را سامان بخشد نه مانند شرکت مخابرات که سال گذشته به بخش خصوصی منتقل شد و امروز با مشکلات زیادی روبروست.

نماینده مردم بناب اظهار داشت: تا زمانی که کیفیت خودروهای داخلی بالا نرود و تکنولوژی روز دنیا وارد خودرو سازی‎های ما نشود و مدیران به این باور برسند که باید تکنولوژی خودشان را به روز کنند مشکلات صنعت خودرو حل نخواهد شد و این۳ هزار میلیاردی که از فروش خودروها به دست امده ابتکار خاصی را به آن‌ها نخواهد داد و فقط کفاف حقوق کارمندان و کارگران را می‌دهد،

بنابی تاکید کرد: دولت اگر پرداخت این وام را به شش ماه یا یک سال دیگر منتهی می‌کرد این طرح خیلی بهتر از این انجام می‌شد، اما با این کار شاید صورت مسئله پاک شده باشد، ولی مشکلی حل نشده است.

وی خاطرنشان کرد: خودر‌وسازها اگر می‌خواهند مشکلاتشان حل شود باید از مدیران قوی و افراد شایسته در ایران‌خودرو و سایپا استفاده کنند. لذا اینگونه راه حل‏‎ها مشکلات را برای مدت کوتاهی حل خواهد کرد.