معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ارس زیباتر ، خوش آب هواتر و برتر از مناطق آزادی مانند کیش است و اگر چه سابقه کمتری دارد اما به شرط داشتن هتل های بزرگ و خوب می تواند محل برگزاری همایشهای بزرگ کشوری باشد.
محمد صادق پور مهدی در گفتگو با خبرنگار صنعت تبریز ، با اشاره به ظرفیتهای منطقه آزاد ارس گفت: منطقه آزاد ارس یکی از زیر ساختهای مهم است و بایدهتل هایی مناسب برای گردشگران فراهم شود و بتوانیم از مهمانان خود پذیرایی کنیم.
وی بیان کرد: باید بتوانیم همایشهای بزرگ و مسابقات بین المللی را در ارس فراهم کنیم و امکان اسکان حداقل ۴۰۰ نفری به صورت همزمان در محل مناسب را فراهم کنیم.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: کارهای خوبی در ارس در حال انجام است اما انتظار ما در این منطقه برآورده نشده چرا که منطقه آزاد ارس از جهات مختلف آب و هوایی و زیبایی و مولفه های دیگر جلوتر از سایر مناطق آزاد کشور است.
وی بیان کرد: منطقه آزاد ارس باید محلی برای صادرات اجناس ایرانی به خارج از کشور باشد و نباید تنها محلی برای فروش کالاهای خارجی باشد.
پور مهدی اظهارکرد: کارهایی توسط بخش خصوصی در ساخت هتل های کوچک و نیز اماکن اقامتی در حال انجام است اما نمی توان میهمانها را در محل اقامتی مانند مدرسه و مهمانپذیر اسکان داد.