صنعت خبرلری: دکتر محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در نشست بررسی مشکلات مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان آذربایجان‌شرقی، گفت: مودی محوری و اعتماد به مودی، اولویت و دغدغه اصلی سازمان امور مالیاتی کشور است.
در جریان این دیدار، دکتر مسیحی با تقدیر و تحسین از مجموعه اقدامات و برنامه‌ریزی های انجام شده در اداره کل امور مالیاتی استان، موفقیت‌ها و دستاوردهای آذربایجان‌شرقی را مرهون تدابیر و دانش مدیریت اداره کل و تلاش۲ مجموعه همکاران دلسوز این اداره دانست.
وی، با اشاره به سهم بالای درآمدهای مالیاتی در بودجه کشور، گفت: قسمت اعظم از بودجه کشور از طریق درآمدهای مالیاتی و وصولی مجموعه همکاران نظام مالیاتی تامین می شود و این میزان در سال‌های اخیر روندی افزایشی داشته است.
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان، با بیان اینکه برون سپاری نقل و انتقال املاک به دفاتر اسناد رسمی در راستای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به مردم و مودی محوری است، افزود: برون سپاری نقل و انتقال املاک تا ۶۰ درصد انجام شده و با برنامه‌ریزی های صورت گرفته، تا پایان سال به ۸۰ درصد خواهد رسید.
مسیحی، به کاهش مهلت های رسیدگی پرونده ها در شش ماهه نخست سال‌جاری به عنوان مهمترین محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: علیرغم این محدودیت ها، سازمان امور مالیاتی کشور کارنامه قابل قبولی در زمینه وصول مالیات و تحقق درآمدهای مالیاتی داشته است.
غلامرضا شریفی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی نیز ضمن تشکر ویژه از حضور معاون درآمدهای مالیاتی سازمان در تبریز علیرغم حجم بالای کار و فشردگی برنامه ها، به تحقق صد درصدی درآمدهای مالیاتی این اداره کل در نه ماهه نخست سال‌جاری اشاره کرد و گفت: در سایه تلاش همکاران این اداره کل علیرغم وجود محدودیت های کرونایی در نه ماهه نخست سال‌جاری، صد درصد وصول این اداره کل تحقق یافته است.