اختصاصی صنعتیمیز

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در صورت اجرایی شدن سیاستهای مجمع تشخیص مصلحت نظام ،  تمدن جدید سواحل خلیج فارس بر محوریت انرژی گاز و نفت شکل می گیرد

به گزارش صنعتیمیز ، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در جمع مدیران ارشد نفتی جنوب گفت: به شما صنعتگران بشارت می دهم که در مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاستهای کلی آمایش سرزمینی تعریف شده و برای سواحل جنوب نیز با محوریت عسولیه سیاستهایی نوشته شده که تحقق آن بسیار آسان و عملیاتی بوده و آینده خوبی برای منطقه پیش بینی می شود.

وی تاکید کرد:این سیاستها درزمان دولتی تصویب شد که اعتقادی به سیاستها و برنامه نداشت و به همین خاطر این سیاستها خاموش شد اما در دولت فعلی و با برنامه هایی که دارد ، چهره منطقه به گونه ای عوض میشود که تمدن جدید ساحل خلیج فارس بر محوریت انرژی گاز و نفت شکل می گیرد و بنا است در سراسر ساحل که در حال حاضر زمینها بلااستفاده مانده و کارها متوقف شده ، شاهد تحولات خوبی باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان مسئولان محلی گفت: در حال حاضر صنعت لنج و ماهیگیری منطقه در حال زوال و نابودی است و باید این صنعت به صورت مدرن در بیاید.

وی ادامه داد: زیر مجموعه پتروشیمی هزاران صنعت است که نیازهای مختلف بشر را تامین می کند و در پتروشیمی فراوردهای بسیاری تولید می شود که موجب رفاه بشریت می گردد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر سیاستهای کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام اجرا شود تمام محصولات زیر مجموعه پتروشیمی به دست خود ایرانیها و هزاران صنعتگرتولید شده و میلیونها نفر می توانند در اینجا کار کنند و با توجه به مزیتهایی که وجود دارد ، بزرگترین مرکز تولید و صادرات و ثروت زایی از تمدن جدید زیر مجموعه گاز و نفت در جنوب شکل میگیرد.

هاشمی رفسنجانی یادآور شد: تمام زیر ساختهای لازم برای توسعه منطقه وجود دارد و بازار وسیع داخلی و خارجی در کنار نیروی انسانی فراوان و بنادر متعدد به عنوان نقاط قوت شناخته میشوند.

وی خاطر نشان کرد: سیاستهای کلی تصویب شده و به تائید رهبری رسیده و ابلاغ شده اما این سیاستها متروک مانده و در حال حاضر تنها در عسولیه کارهایی انجام می شود که آنهم به صورت عمده و کارهای زیر بنایی و مادر است.

وی گفت: در آینده نزدیک میتوان از استانهای سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، خوزستان ، بوشهر و از همه سواحل جنوب مواد گران بهای پتروشیمی به جهان صادر کرد.

هاشمی بیان کرد: بزرگترین مجموعه تولید ، صادرات و ثروت زایی از تمدن جدید زیر مجموعه گاز و نفت از سواحل جنوب شکل خواهد گرفت.