به گزارش صنعت تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، سعید شبستری در دیدار با هیئت سرمایه‌گذاری کشور گرجستان اظهار داشت: با توجه به سیاست دولت تدبیر و امید برای قطع وابستگی به درآمدهای نفتی و استفاده از ظرفیت‌های فراوان کشور، توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد.

وی با اشاره به تاکید دولت بر گسترش ارتباطات با همه کشورها به ویژه کشورهای همجوار، افزود: کشور گرجستان به دلیل موقعیت جغرافیایی یکی از اولویت‌های کشور و استان برای توسعه مراودات در زمینه‌های مختلف است.

شبستری با بیان اینکه آذربایجان شرقی ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری مشترک با کشورهای منطقه دارد، افزود: اشتراکات فرهنگی و حسن همجواری به توسعه روابط کمک خواهد کرد.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی به ظرفیت‌های استان در حوزه معدن اشاره کرد و گفت: از سرمایه‌گذاری مشترک در این حوزه استقبال و با همکاری مسئولان استان زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این حوزه فراهم می‌کنیم.

وی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ حوزه معدن با بحث منابع طبیعی و محیط زیست، گفت: فعالیت‌های معدنی و حفاظت از محیط زیست باید همزمان مورد توجه قرار گیرد و در هر حال رعایت قوانین و مقررات در این زمینه ضروری است.

شبستری افزود: بسیاری از ظرفیت‌های معدنی آذربایجان شرقی هنوز شناخته نشده است و برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها از حضور همه سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم.

سرپرست هیئت سرمایه‌گذاری کشور گرجستان نیز با اشاره به سوابق فعالیت‌های خود در ایران در بخش معدن، از شناسایی چهار نقطه معدنی در استان آذربایجان‌شرقی برای عملیات اکتشاف خبر داد و میزان سرمایه‌گذاری این طرح در یک سال آینده را ۱۵ میلیون دلار اعلام کرد.