دولت اقتصاد را به مردم بسپارد/شرایط موجود حاصل سوء مدیریت تیم اقتصادی روحانی است نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: دولت اقتصاد را به مردم بسپارد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، احمد علیرضا بیگی در گفتگو با تبریزمن، در خصوص شرایطی که در جامعه پیش آمده و اوضاع نامناسب اقتصادی گفت: بالاخره مردم یکسری خواسته هایی دارند باید یک امکانی فراهم شود که حرف هایشان را بگویند. دولت از پاسخ دادن به نیازهای مردم عاجز است و به همین دلیل طرحی دارد که مردم به نحوی اعتراضات خود را به کارکرد دولت در مکان های تعیین شده اعلام کنند. به جای اینکه انرژی دولت صرف حل مشکلات مردم شود و مردم احساس کنند که اراده ای در دولت برای رفع مشکلات وجود دارد، دولت مکان هایی را پیش بینی کرده تا مردم با تجمع اعتراضات خود را بیان کنند. طبیعتا در شرایط موجود نیز بهترین راه این است که مردم حرف هایشان رابه گوش مسئولین برسانند.

وی خاطر نشان کرد: شرایط موجود حاصل سوء مدیریت تیم اقتصادی دولت است و دولت باید از فرصت استفاده کند و در مسیر حمایت از تولید داخل قدم بردارد باید تولید داخل پشتوانه اقتصاد و پول ملی باشد وقتی اینکار انجام نمیگیرد و نوع سیاست های اقتصادی دولت این باشد که  مردم را تشویق کند تا پولهایشان را به بانک بگذارند و سود و بهره بانکی دریافت کنند بدون اینکه خرید و فروشی اتفاق بیافتد این باعث می شود به جایی برسیم که میزان پول و نقدینگی که در دست مردم است به نسبت کالا و خدماتی که در بازار است فاصله اش خیلی زیاد شود که این سبب تورم و کاهش ارزش پول ملی می شود.

وی افزود: برنامه ریزی دولت اشتباه است، گفت: به نظر می رسد فقدان برنامه ریزی دقیق در دولت موجب سردرگمی و کلافگی دولت شده که باید هر چه زودتر برای آن چاره جویی کرد. متاسفانه قوه مجریه که باید در خانه ملت حاضر شده و مشکلات خود را بیان کند، از پاسخ دادن با ترفندهای مختلف طفره می رود. جمعی از نمایندگان مجلس نیز در این مسیر ناصواب دولت را همراهی می کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: تا زمانیکه تیم اقتصادی دولت جهت گیری سیاست هایش را عوض نکند و مبنای سیاست هایش تقویت تولید ملی نباشد و چشم به خارج داشته باشد شرایط موجود همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. دولت به آن سرابی که به آن چشم امید دوخته از آن چشم بپوشد و باور کند سراب بوده و واقعیت ندارد و به مردم اعتماد کرده و بیاید به طرف ملت و امکان ورود مردم به اقتصاد را فراهم کند.

علیرضابیگی اظهارداشت: دولتمردان از اقتصاد خارج شوند و اقتصاد را تماما به مردم بسپارد زیرا اقتصاد دولتی سبب رانت می شود و تا زمانیکه دولتمردان خودشان تاجر باشند وضعیت از این هم خراب تر خواهد شد.

نماینده تبریز خاطرنشان کرد: سخنان برخی نمایندگان مبنی بر پشیمانی از حمایت از دولت نشان دهنده این است که سینه چاکان دولت دیگر حاضر نیستند اعتبار سیاسی خود را به دولت گره بزنند اما متاسفانه دیگر دیر شده است.

منبع» تبریز من