فرماندار شهرستان هشترود گفت: رونق صنای‌ دستی در روستاها بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال است.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز  به نقل از فارس، حسن مستفید صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی هشترود با بیان اینکه از صندوق توسعه روستایی برای ایجاد اشتعال وام‌های کم بهره برای روستاییان پرداخت خواهد شد، اظهار داشت: فعالیت‌های تکمیل و توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، معادن، فناوری اطلاعات، گردشگری، صنایع‌دستی، فرش دستباف و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، شامل استفاده از این منابع هستند.

وی افزود: دهیاران و شوراها نیز متقاضیان درخواست وام را به سمت فعالیت‌های زود بازده هدایت کنند.

مستفید در ادامه گفت: توجه جدی به کاهش آسیب‌های اجتماعی یک اصل مهم در سطح جامعه است.

وی با بیان اینکه همه تلاش ما باید در راستای حل مشکلات آموزشی و فرهنگی در حوزه‌های مختلف باشد  بر ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه برای شناسایی و جلوگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

مستفید صریح رد: مقابله با فضای مجازی غیرممکن است از این رو با احساس مسوولیت، با برنامه‌ریزی درست و اصولی مسیر آن را متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی هدایت کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هشترود نیز در این جلسه گفت: برای طرح‌های تولید صنایع‌دستی در روستاها برای ایجاد اشتغال در سطح روستاها حمایت‌های لازم خواهد شد.

علیرضا پاشایی افزود: شهرستان هشترود جزو ۹ منطقه تخصصی تقسیم‌بندی صنایع‌دستی در سطح استان است و در این تقسیم‌بندی گلیم به‌عنوان برند صنایع‌دستی هشترود است.

وی خاطرنشان رد: آموزش گلیم‌بافی در روستاهای هشترود آغاز شده و ایجادکنندگان کارگاه‌های گلیم‌بافی در هشترود حمایت و وام‌های کم بهره به آنها داده خواهد شد.

پاشایی گفت: در طول یک ماه گذشته برای ۱۴۴ جمعاً به مبلغ ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال وام اشتغال‌زایی صنایع‌دستی پرداخت شده است.