مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی گفت: سهم استان آذربایجان شرقی از تسهیلات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی کشور ۶.۳ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به نقل از تسنیم، تقی کرمی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی، با اشاره به اهمیت بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: برای اجرای فرآیند و بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال مناطق روستایی و عشایری که از سوی دولت طرح و به تصویب مجلس رسیده است در استان جلسات تخصصی را برگزار می‌کنیم و آیین‌نامه‌های ابلاغی و اجرایی این تسهیلات را به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای ایجاد و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری آذربایجان شرقی ضروری است، افزود: باید دستگاه‌های ذی‌ربط در پرداخت تسهیلات اشتغال وحدت رویه داشته باشند و در عین حال از توسعه و ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق عشایری آذربایجان شرقی به‌طور جد حمایت کنند.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی با ذکر این‌که سهم استان آذربایجان شرقی از تسهیلات اشتغال در مناطق روستایی و عشایری کشور ۶٫۳ درصد است، گفت: با توجه به اینکه سهم استانی در این تسهیلات صندوق توسعه ملی مشخص‌شده اکنون نیز در تلاش هستیم تا سهم شهرستان‌های استان را از تسهیلات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری مشخص کنیم.

کرمی اضافه کرد: طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری که به بیش از ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارند بعد از این‌که در کارگروه اشتغال آذربایجان شرقی بررسی شد آن را به کارگروه اشتغال کشور ارجاع می‌دهیم تا پس از تأیید شدن آن طرح‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی تأکید کرد: سهم آذربایجان شرقی از تسهیلات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی که پیش‌بینی‌شده حدود یک هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال است که ۳۰ درصد این تسهیلات در اختیار کارگروه ملی اشتغال قرار دارد البته در این میان ملاک عملکرد استان‌ها بر مبنای ایجاد اشتغال بوده نه اینکه میزان جذب تسهیلات، ولی در این خصوص تأکید داریم تا حسن عملکرد در زمینه ایجاد اشتغال مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر اینکه بر اساس وظایف تعیین‌شده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به‌عنوان مقام اصلی نظارت بر نحوه پرداخت تسهیلات نظارت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: با استفاده از این تسهیلات توسعه و شکوفایی اشتغال را در مناطق روستایی و عشایری آذربایجان شرقی شاهد خواهیم بود.