امام جمعه جلفا گفت:پروژه های نیمه تمام زیادی در منطقه آزاد ارس و جلفا در انتظار تکمیل و بهره برداری هستند و سرمایه گذاران خواستار تسریع تکمیل احداث فرودگاه ارس هستند.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز ،حجت الاسلام و المسلمین سالار سنجری عصر شنبه در مراسم کلنگ زنی نیروگاه ۵۰۰مگاواتی  سیکل ترکیبی  منطقه آزاد ارس گفت: این پروژه یک پروژه حجیم و زیربنایی است که با حجم سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان  به عنوان تولید انرژی یکی از زیربنایی ترین پروژه های توسعه ای و عمرانی محسوب می شود.

وی افزود: درکناراین پروژه ها شاهد شکوفایی این منطقه خواهیم بود و لازم است که مسوولان از  انتظارات  و درخواست های سرمایه گذاران نیز اطلاع داشته باشند.

حجه الاسلام و المسلمین سنجری خاطرنشان کرد: با کلنگ زنی این پروژه که به گفته مسوولان مربوطه در کمتر از ۴۰ ماه به بهره برداری می رسد انتظار می رود احداث فرودگاه ارس به جدیت دنبال شود.

امام جمعه شهرستان جلفا  با اشاره به موانع موجود بر سر راه پروژه فرودگاه ارس گفت: احداث فرودگاه در منطقه آزاد ارس معطل  اخذ مجوز زیست محیطی و  اخذ مجوز از هواپیمایی کشور است  و امید می رود آقای کلانتری در صدور مجوز زیست محیطی برای این پروژه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: راه اندازی باند فرودگاه در این منطقه که صنعتی ترین منطقه آزاد ایران  محسوب می شود برای سرمایه گذاران حیاتی است چرا که برخی از محصولات تولید شده در این منطقه بعد از تولید هرچه زودتر باید صادر شود.

امام جمعه شهرستان جلفا با اشاره به اینکه پروژه ریلی جلفا- نوردوز- قلی بیگو جزو پروژه هایی است که نیمه کاره رها شده تصریح کرد: این پروژه ریلی ایران و منطقه آزاد ارس را به کشورهای همسایه و از جمله ارمنستان و آذربایجان وصل می کند بنابراین سرمایه گذاران و عموم شهروندان انتظار دارند با کلنگ زنی و راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی  این پروژه ریلی نیز به اتمام برسد.

وی در ادامه ایجاد و تکمیل آزادراه جلفا – مرند را یکی دیگر از خواسته ها و انتظارات سرمایه گذاران اعلام کرد و افزود: آزادراه جلفا – مرند که می تواند خاطره های خوب و دلنشینی را برای عموم شهروندان، گردشگران، سرمایه گذاران و ارس وندان تشکیل دهد متاسفانه با حوادث و ایجاد سانحه خاطرات شیرین را به خاطرات بسیار تلخ مبدل می کند.

امام جمعه شهرستان جلفا در پایان تاکید کرد : ایجاد زمینه و تکمیل زیرساخت ها برای جذب سرمایه گذار منوط به این است که در کنار این پروژه ها به درخواست ها و انتظارات عموم مردم و سرمایه گذاران ترتیب اثر داده شود.

منبع: مهر