استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت احداث فرودگاه و راه آهن در منطقه آزاد ارس تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز،مجید خدابخش عصر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس با اشاره به این که منطقه آزاد جلفا در این ۲۰ سال دستاوردهای بسیار خوبی داشته است اظهار داشت: مناطق آزاد در دنیا وسیله‌ای برای توسعه است چنان که در کشورهای دیگر با سرعت بسیار زیاد توسعه پیدا کرده‌اند.

وی با تقدیر از زحمات ۴ ساله مهندس عرب لویی در سازمان مناطق آزاد و بیان این که مهندس عرب لویی فردی با تلاش و پشتکار است گفت: مهندس عرب لوبی زمانی که مدیر عامل تراکتور سازی تبریز بودند خط تولید تراکتور سازی برای تولید ۵۰۰۰ تراکتور طراحی شده بود اما ایشان به ۲۰۰۰۰ تراکتور رساندند و برای آینده قصد افزایش تا ۳۰۰۰۰ را نیز داشتند که این نشان از مدیریت و کار بی نظیر ایشان است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به شخصیت ملی نریمان ابراز کرد: شناخت بنده از نریمان به سال ۱۳۵۷ برمی‌گردد و ایشان با سبقه مدیریتی و تجربه بالا و ارزشمند به منطقه آزاد ارس وارد می‌شوند.

وی با تاکید بر افزایش شتاب پیشرفت منطقه آزاد ارس یادآور شد: زیر ساخت‌ها در منطقه به خوبی انجام شده است و این منطقه به خوبی معرفی شده است و باید همت بر افزایش شتاب پیشرفت این منطقه باشد، چنان که به فرموده مقام معظم رهبری “آذربایجان سر ایران است” و منطقه آزاد ارس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

استاندار آذربایجان شرقی در بیان اینکه اقبال عمومی خوبی برای حضور نریمان در این منطقه موجود است تصریح کرد: باید از ظرفیت نخبگان موجود در منطقه آزاد ارس مخصوصاً نخبگان بومی، مسئولین محلی، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس در راستای پیشبرد منطقه استفاده شود.

وی با اشاره به این که شهرستان جلفا قبل از جنگ قره باغ که میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان رخ داد از طرفیت ترانزیتی خوبی برخوردار بود ابراز کرد: قبل از وقوع این جنگ سالانه ۱۷۰۰۰۰۰ هزار تن واردات داشتیم و طرح قطار برقی از تبریز تا جلفا محورهای توسعه می‌شد که با وقوع این جنگ قطع شد و شهرستان جلفا در نقطه بن بست قرار گرفت.

خدابخش با تاکید بر این که اساس ایجاد مناطق آزاد صادرات است افزود: به امید خداوند مدیرعامل جدید هدف صادراتی قابل قبولی را اعلام کنند.

وی ادامه داد: بحث احداث فرودگاه و راه آهن فارغ از تردد شهروندان عزیز به عنوان دو کار بسیار اساسی به طور جدی دنبال شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر هدف قرار دادن بازار روسیه ابراز کرد: انتظار داریم روسیه را با ۵۰ میلیارد دلار واردات مواد غذایی و ۴ میلیارد دلار مواد لبنی مانند شیر، کره و پنیر در سال و تحریم مواد غذایی از سوی اتحادیه اروپا به عنوان اصلی‌ترین بازار هدف معرفی کنیم‌ چنان که بهترین سطح روابط سیاسی را با جمهوری اسلامی ایران را نیز دارد و فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است.

منبع: تسنیم