فرماندار مراغه با انتقاد از وضعیت طرح های اشتغال زا در این شهرستان گفت: تمامی دستگاه های اجرایی ظرف یک هفته یک و نیم برابر سهمیه های ابلاغی خود، طرح های اشتغال زایی خود را به کارگروه اشتغال این شهرستان ارائه کنند.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، حمید شکری شامگاه یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال مراغه افزود: طرح اشتغال زا ارائه شده در بخش های مختلف توسط دستگاه های اجرایی و خدمات رسان مناسب نبوده و بیشتر آنها غیرکارشناسی است.
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت رکود در تولید و اشتغال در این شهرستان و نیاز به اجرای طرح و لزوم ارایه تسهیلات ارزان قیمت، خروجی این نشست نسبت به دور قبلی آن تفاوتی چندانی نداشته و درجا زده است.
وی اضافه کرد: متاسفانه دستگاه های این شهرستان به ویژه در بخش توسعه روستایی طرح های مناسبی ارائه نداده و این شهرستان در این حوزه اشتغال زا موفق نبوده است.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال مراغه در این نشست گفت: در بخش مشاغل خانگی از ۴۸۶ طرح ارائه شده با ۴۸ میلیارد ریال اعتبار فقط برای ۵۷ طرح ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک ها پرداخت شده است.
ناصر مظهریان افزود: در بخش اعتبارات فراگیر نیز از ۲۲۳ طرح با یک هزار و ۱۵۸ میلیارد ریال، ۱۵۱ طرح با ۴۵۳ میلیارد ریال در کارگروه استانی مصوب و فقط برای ۸ طرح ۵٫۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در بخش تسهیلات روستایی نیز تاکنون از ۱۰۷ طرح با ۲۰۳ میلیارد ریال ، ۱۹ طرح ۴۴٫۸ میلیارد ریال مصوب شده است.
وی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح کارورزی، از مجموع سهم ۲۶۳ نفری مراغه تاکنون ۹۴ فارغ التحصیل به عنوان کارورز به ۹ واحد تولیدی این شهرستان معرفی شده اند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلونتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

منبع: ایرنا