تاکید بر توجه بیشتر به مناطق محروم روستایی و عشایری در چهارمین اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر

چهارمین اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به مدت دو روز در کلیبر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در آیین افتتاحیه این اجلاس، بیمه را امنیت ساز دانست و گفت: دولت‌ها بایستی حداقل نیازهای معیشتی مردم را تضمین کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با تشریح چالش‌های جامعه روستایی کشور، اظهار داشت: کاهش سطح کیفیت زندگی روستایی نسبت به زندگی شهری و عمیق‌تر شدن شکاف بین سکونتگاه‌های شهری و روستایی، مهاجرت روستاییان به شهرها، رها شدن منابع محدود آب و خاک کشور و سرانجام کاهش میزان بهره‌وری تولید در بخش کشاورزی از مهم‌ترین این چالش‌هاست.

وی افزود: با اجرای نظام بیمه اجتماعی کارآمد روستایی می‌توان بخشی از این چالش‌ها را برطرف و شرایط تثبیت جمعیت فعال و افزایش کیفیت زندگی را فراهم کرد.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، بیمه‌های اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر را یکی از ضروریات جامعه امروز دانست و گفت: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد جامعه، این بیمه‌ها می‌توانند در ایجاد اقتصاد مبتنی بر بازار سالم و اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشند.

وی کار مسئولان و دست‌اندرکاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را ارزشمند برشمرد و خواستار تلاش بیش از پیش مدیران صندوق نسبت به بهبود وضعیت زندگی و اشتغال روستاییان و عشایر شد.

نماینده مردم شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی با تقدیر از بانیان و دست‌اندرکاران بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: مسئولان به جای توقع‌سازی، شعار دادن، تلاش برای حذف، سرکوب و تضعیف همدیگر بهتر است در شرایط فعلی با ایجاد هماهنگی بین سازمان‌ها و حرکت به سمت وحدت، کاری کنند که نتیجه تلاش‌ها در جیب و سفره مردم ملموس باشد.

اله‌‌‌قلی‌زاده با بیان اینکه متاسفانه برآیند عملکرد مسئولان حل مشکلات نیست، اظهار داشت: یقینا نیروهای توانمندی در دولت وجود دارد که باید شناسایی و از توان‌شان در حل مشکلات اقتصادی جامعه استفاده شود.

وی در ادامه سرمایه گذاری در صنایع مادر را راهکار تقویت کشاورزان و روستاییان ندانست و خواستار هدایت سرمایه‌گذاری‌ها به سمت مناطق روستایی، کشاورزی و عشایری شد.

همچنین فرماندار کلیبر، با تشریح مزیت‌های فراوان این شهرستان در حوزه‌های کشاورزی، دامداری و گردشگری، خواستار توجه بیشتر دولت به این شهرستان بویژه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری شد.

این اجلاس با حضور دکتر واعظ مهدوی؛ مدیرعامل و دکتر مبارکی؛ رییس هیات مدیره صندوق، دکتر رضوی؛ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و مسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان، امام جمعه کلیبر، تنی چند از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مدیران صندوق در استان‌ها و مدیران ادارات و نهادهای مختلف استانی و شهرستانی بویژه فرمانداران شهرستان‌های اهر، کلیبر، خداآفرین و هوراند در هتل پارادایس برگزار شد.

امضای تفاهم‌نامه بین صندوق بیمه اجتماعی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در خصوص توسعه بیمه روستاییان، اعطای احکام مستمری‌بگیران، تجلیل از کارگزاران برتر شهرستانی، استانی و کشوری، تقریظ پوستر اجلاس، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و مزیت‌های اشتغال و کارآفرینان برتر روستایی و عشایری شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند بخشی از برنامه‌های حاشیه‌ای این اجلاس بودند