به گزارش صنعت تبریز ، کلیات طرح جامع احیا و اعتلای صنعت خودروسازی کشور روشی جدید برای تمسخر خبرنگاران بود که به ابتکار رئیس انجمن صنایع نیرومحرکه و قطعات خودرو کشور در نشست خبری رونمایی شد، نشستی که آغازی ناشیانه برای حرکتهای تبلیغاتی انتخاباتی بود.
رضا پاشایی از تهیه کلیات طرح جامع احیاء و اعتلای خودرو سازی کشور توسط انجمن صنایع نیرو محرکه و قطعات خودرو کشور خبر داد و افزود: در این طرح موارد مختلفی پیش‌بینی و به دولت پیشنهاد شده تا خودروسازی به جایگاه بهتری برسد.

وی در ادامه سخنان یادآور شد: بر اساس این طرح پیشنهادی کمک به قطعه‌سازان و خودروسازان و حمایت منطقی از تولید داخلی در زمینه خودرو و تشکیل صندوق‌های حمایتی پیشنهاد شده است.
رئیس انجمن صنایع نیرومحرکه و قطعات خودرو کشور گفت: نگاه دولت و بخش خصوصی به مشکلات تولید باید جامع باشد .
وی با اشاره به اینکه در این طرح جامع بسته های حمایتی هم برای تولیدکننده و هم برای مصرف کننده دیده شده است ، خاطرنشان کرد: قطعه سازی پایه خودروسازی است و برای افزایش کیفیت خودرو داخلی ، صنعت قطعه سازی باید تقویت شود .
وی که در این نشست آمار دقیق و درستی از فعالیتهای انجمن مردم نهادی که وی متولی آن است در دست نداشت ، بیان نکرد که چه سازو کارهایی برای تحقق این طرح در نظر گرفته است.
این مدیر بخش خصوصی البته از وضعیت نابسمان و بازار تولیدات زیر زمینی قطعات نامرغوب نیز شانه خالی کرد و تاکید نمود که مسئول نظارت بر این بخش تعزیرات و سازمان صنعت و معدن و البته هرجایی به غیر از انجمن صنایع نیرومحرکه و قطعات خودرو کشور است.