سيزدهمين كنگره ايمونولوژي و آلرژي ايران با حضور استادان و متخصصان اين شاخه از علم پزشكي روز سه شنبه در تبريز آغاز به كار كرد.

به گزارش صنعتیمیز به نقل ازايرنا ، اين كنگره سه روزه تا ۱۰ ارديبشهت ماه در محل مجتمع رفاهي و تفريحي پتروشيمي تبريز ادامه دارد و علاوه بر برگزاري نشست هاي علمي و تخصصي ، كارگاه ها و نمايشگاهي نيز از آخرين دستاوردهاي علم ايمونولوژي و آلرژي در كشور، برپا شده است.
دبير علمي سيزدهمين كنگره ايمونولوژي و آلرژي با اشاره به اينكه مقدمات برگزاري اين كنگره از دو سال قبل در تبريز آغاز شد، گفت: به موازات انجام كارهاي مقدماتي و علمي و فراخوان هاي مختلف براي كنگره، سايت رسمي آن نيز ايجاد و راه اندازي شد كه تا پيش از پايان سال تعداد يكهزار نفر از استادان، صاحب نظران و دانشگاهيان داخلي و خارجي در آن ثبت نام كردند.
جعفر مجيدي اظهاركرد: از ميان ۸۰۰ اثر ارسال شده به دبيرخانه اين كنگره ، هيات داوران با رعايت تمامي جوانب امر تعداد ۲۰۰ عنوان مقاله را براي ارايه در طول برگزاري كنگره انتخاب كرد و بقيه آثار نيز در پوستري جداگانه منتشر شده است.
وي ، از برپائي تعداد ۳۰ پنل تخصصي در طول برگزاري كنگره خبر داد و افزود: در اين پنل ها ايمونولوژي زنان و پيوند باليني بيشتر مورد بحث و بررسي متخصصان قرار خواهد گرفت.
مجيدي اضافه كرد: در طول برگزاري اين كنگره مهمانان خارجي از كشورهاي آمريكا، برزيل، فنلاند، ايتاليا و پاكستان نيز حضور خواهند داشت.
ايمونولوژي يا ايمن شناسي يكي از شاخه‌هاي زيست‌ پزشكي علم طب است كه به بررسي انواع واكنش ايمني جانداران در برابر آنتي ژن‌هاي بيگانه و روند ايجاد مصونيت در برابر عوامل بيماري زا مي ‌پردازد.
اين علم هم به جنبه هاي فيزيولوژيك پاسخ دفاعي بدن به عوامل بيگانه و هم به جنبه هاي پاتولوژيك سيستم ايمني مانند بيماري هاي خودايمني، حساسيت، نقص ايمني، واكسيناسيون و پيوند اعضاء مي‌ پردازد.