نائب رئیس انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی و خودرو تبریز گفت: همایش بزرگ قطعه سازی تبریز ۲۰۱۸ به نوعی قدرت نمایی و نشان دادن قدرت و ظرفیت بزرگ قطعه سازی و خودروسازی تبریز به عنوان قطب سوم قطعه سازی است.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، بهراد فرشاد در خصوص رویکردهای انجمن ماشین سازان و قطعات خودروی تبریز افزود: این انجمن دو رویکرد برای خود تعریف کرده است که یکی توسعه بازارهای صادراتی است که در این زمینه توانسته ایم در نمایشگاه های مطرح روز دنیا شرکت کنیم و غرفه های مشترکی نیز برپا کنیم.

وی ادامه داد: از جمله این ها نمایشگاه های اتومکانیک  ترکیه، مسکو، آلمان و … است که معتبرترین نمایشگاه های قطعات خودرو حال و حاضر روز دنیا هستند.

فرشاد درخصوص دیگر استراتژی های این انجمن اظهار داشت:  توسعه بازارهای داخلی و حفظ مشتری های کشور و به خصوص استان یکی دیگر از استراتژی های انجمن ماشین سازان و قطعات خودروی تبریز است.

مدیرعامل شرکت مهندسی بهآب تبریز همچنین اذعان داشت: برای تحقق این رویکردها مذاکرات مختلفی با گروه تراکتورسازی و ماشین سازی در استان و همینطور شرکت های بزرگ داخلی مثل ایران خودرو و سایپا صورت گرفته است.

فرشاد با اشاره به برگزاری همایش بزرگ قطعه سازی ۲۰۱۸ تبریز اظهار داشت: در راستای هم سویی بیشتر قطعه سازان و خودرو سازان کشور  این مراسم برای اولین بار در ایران برگزار می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی و خودرو تبریز در خصوص روند اجرایی همایش قطعه سازی ۲۰۱۸ تبریز گفت: این همایش به صورت مذاکرات تجاری، میز های بی تو بی (B 2 B) میان تولید کنندگان قطعه و خودرو و همچنین طراحان به همراه خریداران این صنعت انجام می گیرد.

وی ادامه داد: در این همایش از شرکت های افترمارکت دعوت شده است و میزهای رایگان نیز در اختیار آن ها گذاشته شده است.

فرشاد رویکرد دیگر این انجمن را توسعه بازارهای داخلی و حفظ بازارهای استانی  خواند گت:مذاکرات برای جایگزین کردن تراکتورهای فرسوده با تراکتورهای نو در این همایش انجام می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه انجمن قطعات خودرو خود را یاور و همراه شرکت تراکتورسازی می داند و نامه هایی را با تشکیلات دولتی انجام داده ایم که تسهیلاتی را به بخش کشاورزی اختصاص دهند تا تراکتورهای جدید به جای تراکتورهای فرسوده جایگذین شود.

نائب رئیس انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی و خودرو تبریز ادامه داد: با تحقیقاتی که کرده ایم ۳۰۰ هزار تراکتور فرسوده در کشور وجود دارد که صد تراکتور کاملا زمین گیر هستند.

فرشاد اذعان داشت: تراکتورهای فرسوده یکی از بازارهای بسیار خوب برای قطعه سازان است  که اگر امکانی فراهم شود این جایگذینی انجام گیرد بدون شک هم قطعه سازان، هم کشاورزان و هم تراکتورسازی استان سود مناسبی می برند و موجب رونق این صنایع مادر می شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی بهآب تبریز ادامه داد: صنعت قطعه سازی استان رو به فرسودگی است و باید به نوعی انگیزه و نشاط در جمع قطعه سازان ایجاد کنیم و بهینه سازی خطوط تولید انجام گیرد.

وی همچنین در انتها افزود: همایش بزرگ قطعه سازی تبریز ۲۰۱۸ به نوعی قدرت نمایی و نشان دادن قدرت و ظرفیت بزرگ قطعه سازی و خودروسازی تبریز به عنوان قطب سوم قطعه سازی می باشد.

این گزارش می افزاید؛ همایش قطعه سازان و ماشین سازان تبریز ۲۰۱۸ به همت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تبریز، انجمن مدیران صنایع آذربایجان شرقی و انجمن ماشین سازان و قطعات خودروی تبریز دهم اسفند ماه امسال در هتل کایا لاله پارک تبریز برگزار می شود.

منبع: ستاد اطلاع رسانی همایش ” قطعه سازان و ماشین سازان تبریز ۲۰۱۸