خبرگزاری رسا» بی‌مقدار با بیان این که به صرف شعار دادن هیچ پیشرفتی در اقتصاد کشور حاصل نخواهد شد، گفت: دولت در وهله نخست باید برنامه‌ریزی‌های لازم را برای حمایت از کالای ایرانی تدوین کرده و سپس آن برنامه‌ها را به صورت دقیق پیگیری و عملیاتی سازد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، با اشاره به اهمیت بالای نامگذاری سال به حمایت از کالای ایرانی، بیان داشت: بدون شک با حمایت از کالای ایرانی اشتغال افزایش یافته و مشکل بیکاری بسیاری از جوانان کشور مرتفع خواهد شد.

وی اظهار داشت: فرمایشات و مطالبات رهبر معظم انقلاب در راستای حمایت از کالای ایرانی میتواند اقتصاد کشور را در برابر تحریمهای اقتصادی تقویت کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این که به صرف شعار دادن هیچ پیشرفتی در اقتصاد کشور حاصل نخواهد شد، ابراز داشت: دولت در وهله نخست باید برنامهریزیهای لازم را برای حمایت از کالای ایرانی تدوین کرده و سپس آن برنامهها را به صورت دقیق پیگیری و عملیاتی سازد.

وی با تأکید بر این که باید نرخ سود تسهیلات پرداختی به تولیدکنندگان کاهش یابد، تصریح کرد: در حالی که بانک‌های کشور ما با پرداخت وام‌های ۲۰ درصدی موجب گرانی اجناس می‌شوند، کشور ترکیه با پرداخت تسهیلاتی با بهره ۲ درصد از تولیدکنندگان خود حمایت میکند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خاطرنشان کرد: متأسفانه تعریف مشخصی از استاندارد کالاهای ایرانی وجود ندارد. ابتدا باید استانداردهایی برای تولیدکنندگان تعریف شود و پس از آن همه نهادهای دولتی و خصوصی برای رسیدن کالای ایرانی به آن استاندادها، تولیدکنندگان داخلی را حمایت کنند.

نظارت جدی بر کیفیت اجناس در افزایش اعتماد عمومی به کالای ایرانی اثرگذار است

وی با اشاره به این که نظارت جدی بر کیفیت اجناس میتواند در افزایش اعتماد عمومی به کالای ایرانی اثرگذار باشد، عنوان کرد: مردم اگر ببینند نهادهای نظارتی به صورت دقیق کیفیت کالای ایرانی را مورد ارزیابی قرار میدهند به کالاهای ایرانی اعتماد خواهند کرد.

بی‌مقدار با تأکید بر ضرورت برندسازی محصولات ایرانی، اظهار داشت: زمانی که تبریز و مشهد مقدس قطب تولید کفش در ایران هستند، مفهومی ندارد که کفشهای چینی بازار کشور را تسخیر کنند.

وی افزود: تولید کنندگان کوچک و متوسط داخلی با حمایت دولت میتوانند کالاهای خود را به یک برند جهانی تبدیل کرده و با صادرات محصولات خود، ارز بسیاری وارد کشور کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که با تهدید و اجبار نمیتوان مردم را مجاب به حمایت از کالای ایرانی کرد، گفت: ملت شریف ایران از ضرورت حمایت از کالای ایرانی بیخوبی آگاهند، به همین علت در صورتی که مشاهده کنند کالای ایرانی با کیفیتی بالا و ارزان تولید میشود، به طور طبیعی آن کالا را مورد حمایت خود قرار خواهند داد.