عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی در راستای شفافیت اقتصادی بوده و به مثابه مقابله با بخش خصوصی نیست.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم شبستر، معصومه آقاپور علیشاهی درباره اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی اظهار داشت: شفافیت در اقتصاد یک اصل بدیهی است و قطعاً بخش خصوصی واقعی از شفاف‌سازی در اقتصاد حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به بخش خصوصی و ۸۰ میلیون ایرانی اعتماد داشته باشد و مانع از ایجاد فضا برای استفاده از رانت در واردات شود.

 نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بخش خصوصی زمانی پیشرفت می‌کند که شرایط برای رقابت سالم در فضای کسب و کار فراهم شود در این راستا شفافیت اقتصادی یک اولویت اساسی است.

مردم از تبعیض‌ها در اقتصاد کشور گلایه دارند

آقاپور علیشاهی با بیان اینکه اعلام اسامی واردکنندگان مقابله با بخش خصوصی نیست، تصریح کرد: انتشار اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی در راستای شفافیت اقتصادی است و بدیهی است در این زمینه نباید مانعی وجود داشته باشد.

وی متذکر شد: نارضایتی مردم از کمبودهای اقتصادی نیست، بلکه مردم از تبعیض ها در اقتصاد کشور گلایه دارند.

گفتنی است، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری خود با اشاره به اینکه کسانی که ثبت سفارش کرده‌اند و ارز به آنها اختصاص یافته است واردکننده نیستند، گفته است: افرادی واردکننده محسوب می‌شوند که ثبت سفارش کرده‌اند،​ ارز اختصاص یافته و ارز را دریافت کرده‌اند که در این صورت متعهد هستند که کالای ثبت شده را وارد کنند، همچنین شریعتمداری در بخشی از اظهاراتش گفته بود که اگر کسانی که ثبت سفارش انجام داده‌اند به عنوان واردکننده اعلام کنیم یعنی به مقابله با بخش خصوصی آمده‌ایم، این در حالی است که ما چنین کاری را نمی‌خواهیم انجام دهیم.